Dla klientów indywidualnych i biznesowych

Oprogramowanie i sprzęt komputerowy

Zobacz i wypróbuj

Delkom a realia rynku komputerowego

delkom


Niektórzy twierdzą, że jeśli chce się gdzieś szybko odnieść sukces, to nie ma do tego lepszej branży niż branża komputerowa, bo w niej firma, która dwadzieścia lat temu jeszcze nie istniała, dziś może już być prawdziwym rynkowym potentatem. Coś w tym jest, ale to duże uproszczenie, które nie oddaje pełnego obrazu sytuacji. Bo o ile prawdą jest, że w branży komputerowej sukces można uzyskać stosunkowo szybko, to wcale nie jest to proste i wymaga bardzo przemyślanej strategii. Jedna firma, jak Delkom odniesie sukces, ale wiele innych poniesie klęskę i nie zniesie wymogów rynku. Wiele zależy od tego, czy rozumiemy specyfikę tego sektora, panujące w nim zasady oraz wymagania naszych potencjalnych klientów.

W czym więc firmy takie jak Delkom były lepsze od swojej konkurencji, że odniosły sukces? Świetnym krokiem marketingowym, który zapewnia nam rozpoznawalność i wiarygodność, jest współpraca z sektorem biznesowym. Jeśli nasza firma dostarcza sprzęt i oprogramowanie dla jakiejś dużej i ważnej firmy, to znaczy, że zasłużyliśmy sobie na tak duże zaufanie ze strony kogoś ważnego. Pojawia się jednak pytanie, jak zapracować sobie na takie uznanie. Wydaje mi się, że jest to możliwe poprzez trafiania w gusta klientów indywidualnych, co jest trudniejsze, niż może się wydawać, ponieważ mogą oni mieć skrajnie odmienne spojrzenia na rynek komputerowy. Może nam się trafić zwolennik wszelakich nowych technologii, a może fan sprzętu, który powoli odchodzi w zapomnienie, wypierany przez nowe rozwiązania. Sztuką jest utrzymywanie odpowiedniego balansu, aby każdy znalazł u nas coś dla siebie, a zbytnie zachwianie równowagi może doprowadzić do przeistoczenia się w składowisko przestarzałych części, albo przechowalnię technologii tak nowych, że niewielu wie o jej istnieniu, co w obu przypadkach nie przysporzy nam klientów. Delkom i inne dobre firmy potrafią utrzymać ten balans i przez to ciężko spotkać się z sytuacją, by ktoś nie znalazł u nich tego, czego w danym momencie potrzebuje. Dzięki temu, cieszą się oni uznaniem i budują swoją reputację.